Balatoni időjárás
+15°
2022. Május 05. 11:16:01 Elindult a halszállító autó Balatonedericsre: Várhatóan 1,5 óra múlva 380kg kétnyaras compót fogunk telepíteni a helyi Horgászegyesületnél.2022. Április 07. 08:38:03 Elindult a halszállító autó Keszthelyre: Várhatóan 1 óra múlva 438 kg egynyaras süllőt fogunk telepíteni az Akvárium Apartmanházaknál.2022. Március 30. 09:21:50 Elindult a halszállító autó Balatonszemesre és Zamárdiba: 203 kg kétnyaras balint fogunk telepíteni hamarosan a szemesi Lapos-parton, majd újabb 203 kg kétnyaras balint fogunk leszákolni Zamárdiban a Hethland üdülő melletti partszakaszon.2022. Március 24. 14:45:00 Elindult a halszállító autó Balatonföldvárra: 559 kg kétnyaras pontyot fogunk telepíteni Balatonföldváron várhatóan fél óra múlva.2022. Március 24. 09:32:40 Elindult a halszállító kamion Badacsonyba: Várhatóan 1,5 óra múlva 736 kg egynyaras süllőt fogunk telepíteni a kikötőben.2022. Március 22. 13:58:51 Elindult a halszállító autó Balatonföldvárra: Várhatóan 20 perc múlva, 2680 kg háromnyaras pontyot fogunk telepíteni a Nyugati strandon.2022. Március 22. 11:44:49 Elindult a komp a Tihanyi apátság felé: Várhatóan 40 perc múlva, 3000 kg háromnyaras pontyot fogunk telepíteni a Tihanyi apátság előtt.2022. Március 21. 15:20:09 Elindult a halszállító autó Zamárdiba: Várhatóan 20 perc múlva, 2350 kg 3 nyaras pontyot fogunk telepíteni a Hethland üdülő melletti partszakaszon.2022. Március 11. 16:45:33 Elindult a halszállító autó Fonyódra: Várhatóan 20 perc múlva 1100 kg kétnyaras pontyot fogunk telepíteni a kutyás strandon.2022. Március 11. 13:27:39 Elindult a halszállító autó Fonyódra: Várhatóan 20 perc múlva 1100 kg kétnyaras pontyot fogunk telepíteni a kutyás strandon.

Kedves Horgásztársak!

Az alábbi témákban várjuk hozzászólásaikat!

Kérjük, hogy a regisztrációkor pontos adatokat adjanak meg. A hozzászólások előmoderálást követően jelennek meg az oldalon.

Témák Válaszok Szerző Megtekintve
Társaságunk vezetőségéhez intézett kérdések 72 Adminisztrátor 26851

Tisztelt Vezetőség!

Néhány észrevételemet szeretném megosztani Önökkel, amelyeket közvetlen környezetemben látok és tapasztalok!

Gyermekkoromtól horgászom a Keszthelyi-öböl és környékének vízeit és sokszor aggódva, de mindig reménykedve szemléltem a horgászatot befolyásoló változásokat. Bár kipróbáltam szinte minden horgászmódszert a hagyományos fenekezéstől a bojlizáson át a centrepines úszózásig, részben a körülmények miatt a pergetésnél ragadtam le az utóbbi években.
Az örvendetes változások is segítették a döntésemet, mert szabályozások szintjén olyan változásokat hoztak létre, amit csak támogatni lehet ( harcsa ívási időben történő tilalma, balin korlátozás, felső mérethatárok csuka és a süllő esetében, stb.)!
A fentiekhez kapcsolódóan szeretnék egy javaslattal élni, amely lehet, hogy ellenállást vát ki, de már középtávon is pozitív eredményt hozhat!
Kevenc vízterületeimen egyre fogyatkozó mennyiségben jelentkezik az éves fogásban a csuka és bár rendkívül életerős fajról van szó, jó reprodukciós képességgel, úgy gondolom, hogy eljött a pillanat, amikor a horgászoknak is önmérsékletet kellene tanúsítaniuk! Konkrétan, ahogy a balin esetében is tették a napi elvihető mennyiséget egy példányban kellene meghúzni, illetve a nagytestű, általában ikrás egyedeket teljes védelem kellene, hogy érje!
Olvasva Szári úr sorait a nagytestű süllők védelme/ elvitele vitában, úgy gondolom, hogy a csuka esetében ez mást jelentene és már rövidebb távon is megmutatkoznának az önmegtartóztatás eredményei!
Külön témát adna az ügyhöz kapcsolódóan a szívemnek oly kedves Hévízi csatorna, ahol nem is régen még kiváló csukapopuláció élt, de az emberi mohóság, a kárókatonák téli tömeges jelenléte és a kajakos-kenus gyakori zavarás sajnos megtette a magáét! Legtöbbször kapás nélkül kell eljönnünk erről, az egyébként csodálatos vízről, holott a csukaparadicsomot gyerekkoromban így képzeltem el...
A fentiekhez még annyit tennék hozzá, hogy a halat mi is szeretjük a tányéron is, de a fokozott civilizációs nyomást csak lemondásokkal csökkenthetjük! Jómagam szinte csak a friss fogyasztásra szánt halat viszem haza, azt sem minden áron, de a környezetmben is egyre többen tesznek így...

Segítségüket előre is köszönve kívánok további jó munkát!

Osvald Miklós László

Tisztelt Osvald Úr!

Köszönjük szépen javaslatait, megfontoljuk őket. A 2022-es horgászrend már kész, azon módosítást év közben nem hajtunk végre. A jövő évi horgászrend tervezésekor, véleményezésekor lehet újra számba venni a felvetéseit.

Tisztelettel: Nagy Gábor

Tisztelt Vezetőség,

korábban lehetett olvasni, hogy lesz csónakkikötő bővítés a Balaton több pontján. Esetleg azt meg tudják mondani, mely településeken kerül erre sor? Elsősorban Balatongyörök érdekelne.

Nagyon szépen köszönöm a válaszukat előre is.

Tisztelettel: Szalai Balázs

Kedves Balázs!

Amennyiben tudomásunkra jut a témával kapcsolatos nyilvános információ, meg fogjuk osztani azt oldalainkon.
Balatongyörökön jelenleg nincs tudomásunk ilyen tervről.

Üdv.: Nagy Gábor

Tisztelt Nagy Gábor!

Nagy elégedettséggel, és örömmel fogadta minden horgásztárs a Kis-Balaton horgászhelyeinek rekonstrukcióját.
Ennek tükrében egy újabb kéréssel szeretnék Önhöz fordulni, illetve segítségét, együttműködését kérni.
Ugyebár a Zala folyó a fenékpusztai vasúti hídig horgászható. Sajnos az elmúlt években a vízbe több a parton álló elszáradt fa is a folyó medrébe dőlt, melyek több helyen akadályt képeznek a vízi közlekedésben, és emellett komoly balesetveszélyt jelentenek. Egyre nagyobb teret hódít az egyszemélyes kajakokról, gumicsónakokról történő horgászat, de sok esetben más egyéb vízi járművel is lehet találkozni a Zalán. Ezek az akadályok rájuk nézve életveszélyesek lehetnek, akár egy borulást, vagy egy gumicsónak kiszakadását okozva, de akár egy komolyabb csónakban is kárt tehetnek.

A leírtak alapján szeretném kérni a segítségét a probléma elhárításában.

Köszönettel: Köhler Dániel

Kedves Dániel!

Az elmúlt őszön többször, legutóbb pedig december elején magam is felhajóztam a Zalán egészen az új hídig. A vízbe dőlt fák nem jelentettek a medret teljes mértékben elzáró akadályt. Még a halőri motoros hajónk számára sem jelentett gondot a hajózás, megfordulás sem. Az egyedi tájképhez is hozzá tartoznak, azon kívül a halak számára élő- és búvóhelyet jelentenek. Így azok eltávolítását semmi esetben sem támogatnánk. Amennyiben teljes szélességű elzáródás alakulna ki, természetesen az átjárhatóságot biztosítani kell, de az esetleges akadályt jelentő új fát sem teljes egészében, csak részben tartanám indokoltnak eltávolítani.
A vízen közlekedőknek figyelemmel kell lenniük a mindenkori meder- és hajózási viszonyokra, ennek megfelelően kell megválasztani a használni kívánt vízi járművet, illetve a vízi jármű méreteihez, adottságaihoz igazítani a megtenni kívánt vízi útvonalat. Más folyóinkon sem távolítják el a medret csak részben elzáró fákat. Érdemes csorogni egyet a Felső-Tiszán, Hernádon, Dráván, stb. Ennyi kis "vadvíz" jutott nekünk, őrizzük meg, főleg amíg van mód az "akadályok" kikerülésére.

Üdv.: Nagy Gábor